МАС-МЕДІА ЯК СУБ’ЄКТ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

  • К. С. Трегуб аспірант кафедри медіа-комунікацій соціологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: відповідальність, соціальна відповідальність, мас-медіа, ответственность, социальная ответственность, масс-медиа, responsibility, social responsibility of the media

Анотація

Статтю присвячено аналізу соціальної відповідальності як соціологічного поняття та соціального феномена на прикладі мас-медіа. Розглядається проблема налагодження суспільного діалогу. Представлено різні підходи до визначення понять «соціальна відповідальність» і «соціальна відповідальність мас-медіа», а також запропоновано їх авторські трактування. Проаналізовано дослідження проблеми соціальної відповідальності мас-медіа й характерні особливості теорії соціальної відповідальності преси. У результаті аналізу аспектів медійної етики та професійних кодексів виявлено основні журналістські стандарти, якими журналісти керуються у своїй професійній діяльності. У статті зазначається, що поведінку медійників можна вважати соціально відповідальною, якщо вона відповідає стандартам журналістики. Припускається, що соціальна відповідальність журналістської спільноти складається з таких факторів: індивідуальна самосвідомість, професійні стратегії, соціально спрямована дія. Зазначається, що сучасність вимагає від мас-медіа виконання нової місії: бути не просто інформаційним рупором для суспільства, а стати особливим простором соціальної інтеракції.

 

This article analyzes the social responsibility as a sociological concept and social phenomenon as an example of the media. The problem of establishing social dialogue. Presented different approaches to the definition of “social responsibility” and “social responsibility of the media” and offered their interpretation of copyright. Study analyzed the problem of social responsibility of the media and the characteristics of the theory of social responsibility of the press. An analysis of aspects of media ethics and professional codes identified basic journalistic standards that journalists are guided in their careers. The article states that the behavior of media people can be considered socially responsible if it meets the standards of journalism. It is assumed that the social responsibility of the journalist community consists of the following factors: individual identity, professional strategies directed social action. It is noted that the present demands of the media a new mission – to be not just a mouthpiece for the information society, and become a special space of social interaction.

Біографія автора

К. С. Трегуб, аспірант кафедри медіа-комунікацій соціологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

аспірант кафедри медіа-комунікацій соціологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

Опубліковано
2018-08-16
Як цитувати
Трегуб, К. (2018). МАС-МЕДІА ЯК СУБ’ЄКТ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (4), 136-140. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.109