ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛЬНОГО СПРИЙНЯТТЯ СУЧАСНОГО ТЕЛЕВІЗІЙНОГО ОБРАЗУ

  • О. В. Коханевич аспірант кафедри культурології та менеджменту соціокультурної діяльності Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
Ключові слова: телебачення, телевізійний образ, візуалізація, сприйняття, розуміння, телевидение, телевизионный образ, визуализация, восприятия, понимание, television, television character, visualization, perception, comprehension

Анотація

У статті розглядаються особливості візуального сприйняття сучасного телевізійного образу. У філософсько-культурологічному аспекті досліджується репрезентативна сутність сучасного телевізійного образу, який на основі власної симулятивної природи нав’язує реальності свою іманентно-ефемерну логіку знищення її референта. Аналізуються візуально-комунікативні характеристики телевізійного образу, що, володіючи «платонічною силою», має здатність успішно переконувати глядача й перетворювати окремі ідеї на всезагальні. На основі семіотичного підходу, розробленого Умберто Еко, розглядаються іконічні властивості телевізійних образів, які, позбавлені реальних характеристик зображуваних ними об’єктів, на основі кодів упізнавання та графічного узгодження відтворюють загальні умови процесу їхнього дійсного сприйняття. За допомогою концепту «спокуси» Жана Бодрійяра телевізійні образи аналізуються як неактуалізовані явища сфери бажань і очікувань сучасної людини. У контексті зростаючої телевізуалізації суспільства досліджується автоматизація людського світосприйняття.

 

The article presents highlights of visual perception of television character existing in the present. Representational principle of television character existing in the present is analyzed on the basis of philosophical and culturological analysis. Basing on its hypocritical nature, television character obtrudes its own immanent and ephemeral logic of destruction of its referent into reality. The article analyses visual and communicative characteristics of television character that, having “a platonesque power”, is able to persuade a viewer successfully and turn individual ideas into global. Through the use of Umberto Eco’s semiotic approach we consider the iconic features of television characters, which, being bare of the real characteristics of representing objects, but on the grounds of recognizing patterns and graphical coordination, reflect general conditions of the process of their effective perception. Following the transcendental idea of “temptation” by Jean Baudrillard, television characters are analyzed as non-actualized phenomena of the sphere of Modern Human’s desires and expectations. In the context of increasing television visualization of society we are studying automation of human mindset.

Біографія автора

О. В. Коханевич, аспірант кафедри культурології та менеджменту соціокультурної діяльності Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

аспірант кафедри культурології та менеджменту соціокультурної діяльності Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

Опубліковано
2018-09-07
Як цитувати
Коханевич, О. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛЬНОГО СПРИЙНЯТТЯ СУЧАСНОГО ТЕЛЕВІЗІЙНОГО ОБРАЗУ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (5), 125-128. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.156