РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ У ФІЛОСОФСЬКІЙ КОНЦЕПЦІЇ ПРАГМАТИЧНОЇ ОСВІТИ ДЖОНА ДЬЮЇ

  • Ю. А. Васюк аспірант кафедри філософії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького
Ключові слова: реформаторська педагогіка, прагматична освіта, інструменталізм Дж. Дьюї, розвиток особистості, співробітництво і співтворчість, реформаторская педагогика, прагма- тическое образование, инструментализм Дж. Дьюи, развитие личности, сотрудничество и сотворчество, reformed pedagogy, pragmatic education, instrumentalism D. Dewey, personal development, collaboration and co-creation

Анотація

Васюк Ю. А. Розвиток особистості у філософській концепції прагматичної освіти Джона Дьюї. – Стаття. У статті виконано філософсько-педагогічну інтерпретацію поняття «розвиток особистості» в руслі концепції прагматичної освіти американського філософа Дж. Дьюї як представника реформаторської педагогіки кінця ХІХ – початку ХХ ст. для генерування її ідей і принципових положень у практиці сучасної вітчизняної системи освіти. Актуалізовано ідеї самоцінності особистості на всіх етапах її формування, значущості дослідницько-експериментального освітнього середовища, співробітництва і співтворчості в розвитку особистості, цілісності процесів індивідуалізації та соціалізації особистості в концепціях діяльності навчальних закладів нового типу.

 

hilosophical concept of education John Dewey. – Article. This article presents the philosophical and pedagogical interpretation of the concept of “personal development” in line with the concept of pragmatic education of the American philosopher J. Dewey as a representative for the Education reform. XIX – early. The twentieth century. for the generation of ideas and the key provisions in the practice of modern national education system. Modified idea of self-worth individual at all stages of its formation, the importance of research and experimental educational environment, collaboration and co-creation in personal development, integrity processes of individualization and socialization in concepts of educational institutions of new type.

 

Біографія автора

Ю. А. Васюк, аспірант кафедри філософії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

аспірант кафедри філософії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Опубліковано
2018-10-10
Як цитувати
Васюк, Ю. (2018). РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ У ФІЛОСОФСЬКІЙ КОНЦЕПЦІЇ ПРАГМАТИЧНОЇ ОСВІТИ ДЖОНА ДЬЮЇ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (7), 29-32. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.231