РЕФЛЕКСІЯ ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ У ПРОСТОРІ ОСВІТИ

  • В. І. Коновальчук кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
Ключові слова: творчий потенціал, потенціал, потреби, здібності, рефлексія, особистість, розвиток, творческий потенциал, потенциал, потребности, способности, рефлексия, личность, развитие, creative potential, potential, needs, talents, self-reflection, personality, development

Анотація

Коновальчук В. І. Рефлексія як спосіб розвитку творчого потенціалу особистості у просторі освіти. – Стаття. Виходячи із визнання неминущої актуальності проблеми творчого потенціалу людини, у статті з’ясовуються його сутність, особливості розвитку у просторі освіти. Системне уявлення про склад потенціалу дає змогу моделювати мету освітнього процесу – пізнання внутрішнього світу особистості, розкриття сутнісних глибин і всього спектру її потенційних можливостей. У зв’язку з цим постає питання використання такої методології дослідження й таких методологічних принципів, які надавали б змогу не просто виявити потенціал, а зрозуміти його єство і значення, сенс для людського життя. Історико-філософський аналіз свідчить, що універсальним способом виявлення стану психіки людини, джерелом адекватного самопізнання, збагачення пізнавальної діяльності є рефлексія. Рефлексія розглядається як спосіб пізнання творчого потенціалу особистості й обґрунтування його особливого статусу.

 

Konovalchuk V. І. Self-reflection as the means of development of creative potential of personality in education space. – Article. On the assumption of ever-lasting timeliness of creative potential problem the paper reveals its essence and peculiarities of development in education space. System understanding of its constituent parts gives the possibility to model the aim of education process as the perception of the inner world of the personality, revealing of the essential depths and all the spectrum of her/his potential capacities. Due to this, the urgent problem is to us such methodology of research and such methodological principles which can afford not only to reveal the potential but understand its essence and meaning, life purpose. Historic and philosophical analysis proves that that the universal means to study the human psyche condition, source of adequate self-perception, enrichment of cognitive activity is self-reflection. Selfreflection is considered to be the means for cognition of creative potential of personality and justification of its special status.

Біографія автора

В. І. Коновальчук, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників

кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників

Опубліковано
2018-10-10
Як цитувати
Коновальчук, В. (2018). РЕФЛЕКСІЯ ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ У ПРОСТОРІ ОСВІТИ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (7), 74-77. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.242