СОЦІАЛЬНИЙ КАПІТАЛ У ПОСТКАПІТАЛІСТИЧНИХ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИНАХ

  • О. М. Іщенко кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії гуманітарних наук Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Ключові слова: капітал, соціальний капітал, довіра, посткапіталістичні суспільні відносини, capital, social capital, trust, post-capitalist public relations

Анотація

Іщенко О. М. Соціальний капітал у посткапіталістичних суспільних відносинах. – Стаття. У статті досить детально аналізується концепція соціального капіталу. Під час дослідження автор послуговується теоретичними та практичними опрацюваннями відомих західних мислителів ХХ ст. – П. Бурдьє, Дж. Коулмена, Р. Патнема й Ф. Фукуями. Найчастіше соціальний капітал зводять до феномена довіри, а також до некомерційних зв’язків і контактів різного роду – сімейних, дружніх, релігійних, суспільних аж до членства в добровільних організаціях, структурах громадянського суспільства. У посткапіталізмі соціальний капітал розглядається як некомерційний (неринковий) соціальний зв’язок індивідів. Специфічною основою соціального капіталу є посткапіталістичні суспільні відносини (солідарність, взаємодопомога, партнерство, добровільна діяльність). Ці відносини в більшості своїй дають змогу компенсувати провали не лише ринку, а й держави. Отже, позаринкові за своєю природою відносини та зв’язки людей є засобом для збільшення прибутку й одним із мультиплікаторів процесу накопичення капіталу.

 

Ishchenko O. M. A social capital is in post-capitalist public relations. – Article. In the article conception of social capital is analysed very in detail. At research an author uses the theoretical and practical working of well-known western thinkers of ХХ of item – P. Bourdieu, J. Coleman, R. Putnam and F. Fukuyama. Mostly a social capital is taken to the phenomenon trust, and also to noncommercial connections and contacts of different family domestic, friendly, religious, public up to membership in voluntarily organizations, structures of civil society. At postcapitalism a social capital is examined as noncommercial (unmarket) social connection of individuals. The specific founding of social capital are post-capitalist public relations (solidarity, mutual help, partnership, voluntarily activity). These relations in most allow to compensate the failures of not only market but also state. Thus, outside market on the nature relations and connections of people come forward means for the increase of profit and one of cartoonists of process of stock accumulation.

Біографія автора

О. М. Іщенко, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії гуманітарних наук Київського національного університету імені Тараса Шевченка

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії гуманітарних наук Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Опубліковано
2018-10-16
Як цитувати
Іщенко, О. (2018). СОЦІАЛЬНИЙ КАПІТАЛ У ПОСТКАПІТАЛІСТИЧНИХ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИНАХ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (8), 69-72. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.280