ФІЛОСОФСЬКО-АНТРОПОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ТЕОРІЇ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У СХІДНІЙ КУЛЬТУРНІЙ ТРАДИЦІЇ (НА ПРИКЛАДІ СУЧАСНОЇ ЯПОНІЇ)

  • Т. А. Мозгова Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Ключові слова: теорія виховання, японська модель культури, європейська модель культури, соціалізація дитини, тягар відповідальності, теория воспитания, японская модель культуры, европейская модель культуры, европейсоциализация ребенка, тяжесть ответственности, theory of parenting, Japanese model of culture, European model of culture, socialization of a child, burden of responsibility

Анотація

У статті розглядаються філософсько-антропологічні засади
теорії виховання дітей у східній (японській) і західній
культурних традиціях, які за своєю сутністю є діаметрально
протилежними. У європейській культурній традиції
максимальною свободою володіє лише повнолітня людина.
У японській культурі в максимально вільних умовах людина
перебуває в ранньому дитинстві (до 3-х років). У міру дорослішання
на неї все більше лягає тягар відповідальності, підкорюючи
її жорстким нормам культу сорому. І лише в старості,
після 60 років, японець повертається в той стан, коли він знову
вже нічого не соромиться. Отже, дитинство і старість для
японців – це зони «вільної території».

 

The article deals with the philosophical and anthropological
foundations of the theory of parenting in Eastern (Japanese) and
Western cultural traditions, which in essence are diametrically-opposite.
In European cultural traditions maximum freedom
has only adult man. In Japanese culture absolute freedom has a
person in early childhood (under the age of three). As a child get
older he has got the burden of responsibility, which keeping him
under norms of cult of shame. Only in old age, after 60 years, the
Japanese returned to a state when he can shy of nothing. Thus
childhood and old age for the Japanese – zones of “free territory”.

Біографія автора

Т. А. Мозгова, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

кандидат філософських наук,
старший викладач кафедри іноземної філології (секції східних мов)

Опубліковано
2018-10-18
Як цитувати
Мозгова, Т. (2018). ФІЛОСОФСЬКО-АНТРОПОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ТЕОРІЇ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У СХІДНІЙ КУЛЬТУРНІЙ ТРАДИЦІЇ (НА ПРИКЛАДІ СУЧАСНОЇ ЯПОНІЇ). Актуальні проблеми філософії та соціології, (9), 70-72. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.330