МЕТОДОЛОГІЯ ВИВЧЕННЯ РЕЦЕПЦІЇ ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ В ОБРАЗАХ ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКОГО КІНОМИСТЕЦТВА

  • А. Р. Бурий старший викладач кафедри філософії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, кандидат філософських наук
Ключові слова: кіномистецтво, екзистенціалізм, ме- тодологія наукового дослідження, філософська модель, киноискусство, экзистенциализм, методология научного исследования, философская модель, existentialism, cinematography, methodology of research, philosophical model

Анотація

Використовуючи досвід власного дослідження рецепції екзистенціалізму в образах західноєвропейського кіномистецтва 1960–1980-х рр., автор обґрунтовує доцільність використання герменевтичного аналізу, методу єдності історичного й логічного, аналізу категорій, компаративістського підходу, феноменологічного методу та системно-структурного аналізу під час вивчення філософської складової художнього образу. Доведено, що такий розгляд мистецтва дає змогу вибудовувати адекватні філософські моделі кінотворів. Актуалізовано застосування теоретико-інформаційного підходу до феномена культури, оскільки філософія екзистенціалізму та кіномистецтво постають формами самосвідомості культури. При цьому встановлено, що немає чітко виробленої методики переведення художнього образу в понятійну базу філософського дискурсу

 

In the article the author explains the reasons for implementation of hermeneutic analysis, the unity of historical and logical method, analysis of categories, comparative approach, phenomenological method, and structural analysis for the study of philosophical component of the artistic image on the basis of his own experience connected with the study of the reception of existentialism in West-European cinematography in the 1960–1980s. According to the author, such methods prove to be productive in extracting adequate philosophical models from the films. The author brings attention to the theoretical and informational approach to the cultural phenomenon since the existential philosophy and cinematography are the forms of self-awareness of culture. The study proves that up till now there is no single and elaborated method to ensure transition of the artistic image into the notion vocabulary of the philosophical discourse.

Біографія автора

А. Р. Бурий, старший викладач кафедри філософії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, кандидат філософських наук

старший викладач кафедри філософії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, кандидат філософських наук

Опубліковано
2018-07-27
Як цитувати
Бурий, А. (2018). МЕТОДОЛОГІЯ ВИВЧЕННЯ РЕЦЕПЦІЇ ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ В ОБРАЗАХ ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКОГО КІНОМИСТЕЦТВА. Актуальні проблеми філософії та соціології, (3), 16-20. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.38