ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА МОДЕРНІЗАЦІЙНИХ ЗМІН У СИСТЕМІ ВИХОВАННЯ ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

  • Л. М. Романкова ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
Ключові слова: глобалізація, суспільство знань, особистість, виховання, еволюційний процес, світосистема, інформаційне суспільство, глобализация, общество знаний, личность, воспитание, эволюционный процесс, система мира, информационное общество, globalization, knowledge society, personality, personality development, evolution process, world system, information society

Анотація

У статті розглядається поява «суспільства знань» як закономірного
продукту еволюційного розвитку, яке варто
прив’язувати до рис соціально-економічної еволюції. Проаналізовано
рівні функціонування суспільства й зазначено,
що суспільство знань – складний багатошаровий компонент
вищого порядку, який входить до складу принципово нового
утворення – планетарного соціального організму, що виникає
у взаємодії особистості й суспільства. Розглянуто глобалізаційний
підхід щодо походження цього явища. Мова йде про
становлення онтологічної, інформаційної та організаційної
єдностей планетарної спільноти, що реалізуються в горизонті
структури, функціональних можливостей і організаційної
взаємодії, зливаються в єдиний процес трансформаційних
перетворень світосистеми, в основі якої лежить процес соціального
метаболізму, щор обслуговує якісно новий тип організації
життєдіяльності планетарної спільноти – Світове
суспільство знань. Розглянуто морфологію світосистеми, що
сьогодні проходить етап становлення. Для вирішення змісту
процесу виховання особистості майбутнього фахівця в системі
вищої професійної освіти важливо встановити не тільки
сукупність і зміст провідних глобалізаційних та інформаційних
процесів-тенденцій, про які мова йшла вище, оскільки
саме в них має брати участь майбутній фахівець, а й установити
більш конкретні процеси і продукти, у виробництві
яких вони будуть професійно задіяні протягом ХХІ століття.

 

The article discusses the emergence of “the knowledge society”
as a natural product of evolution, which should be regarded
as a feature of social and economic evolution. The author
analyzes the functional levels of society and arguesth at the
knowledge society is a complex multi-level higher-order component
of a total lynovel phenomenon – the planetary socialo
rganism, which results from theinteraction of personality and
society. The origin of this phenomenon is regarded from the
perspective of globalization. The author discusses the development
of the ontological, informational and organizational
unity of the planetary community, which results from the
structure, functional potential and organizational interaction
and merges into a singleprocess of transformational changes
of the global system on the basis of social metabolism, which
characterizes a qualitati velynew type oforganizing the planetary
community – the Global Knowledge Society. Additionally,
theauthor considers the morphology of the global system,
which is constantly developing nowadays. It is argued that in
order to develop the methods of fostering professional awareness
in future specialists at tending high ereducational establishments,
it is important to identify not only the number and
content of the leading tendencies in globalization and information
mentioned above (since future specialists will have to
deal with them), but also to explore more concrete processes
and products in which future specialists will be involved professionally
throug hout the 21st century.

Біографія автора

Л. М. Романкова, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

кандидат психологічних наук, доцент,
завідувач відділу виховної та психолого-педагогічної роботи

Опубліковано
2018-11-01
Як цитувати
Романкова, Л. (2018). ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА МОДЕРНІЗАЦІЙНИХ ЗМІН У СИСТЕМІ ВИХОВАННЯ ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (10), 120-123. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.384