ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ КОНТЕНТ-АНАЛІЗУ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ РЕКЛАМИ В ДРУКОВАНИХ ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

  • А. А. Согорін Класичний приватний університет
Ключові слова: реклама, контент-аналіз, соціологічне дослідження, суспільство, архетип, модель поведінки, контент-анализ, социологическое исследование, общество, модель поведения, advertising, content analysis, case study, society, archetype, model of behavior

Анотація

У статті подано результати контент-аналізу масиву рекламних
повідомлень у глянцевих журналах, проведеного з
метою визначення особливостей і потенціалу застосування
контент-аналізу для дослідження реклами в межах соціологічної
науки. Об’єктом аналізу стали журнали: «Власть денег»,
«Мой ребенок», «Малыш», «Наша свадьба», «Добрые
советы», «Огородник». Результатом дослідження є висновок
про те, що контент-аналіз дає змогу зрозуміти тенденції
впливу реклами на сучасне суспільство, серед яких диференціація
об’єкта реклами за певними ознаками: віком, статтю,
рівнем життя, характером зайнятості тощо. Контент-аналіз
надає можливість виявити, яку саме «ідеальну картинку»
створює рекламне повідомлення, які є моделі поведінки, архетипи,
мотиви й цінності, що зустрічаються в друкованій
рекламі й мають досить сильний вплив. Також з’ясовано,
що контент-аналіз рекламних повідомлень, які відповідають
потребам і очікуванням споживача, дає змогу виявити, які
зразкі прагнуть наслідувати сучасні українці, що є для них
ідеалом життя.

 

The article presents the results of content analysis of advertisements
in magazines. The research was conducted in order to
determine the characteristics and potential of content analysis
applications for the study of advertising within social science.
The object of the analysis were the magazines “Vlast Deneg”,
“Moy Rebionok”, “Malysh”, “Nasha Svadba”, “Dobryie Sovety”,
“Ogorodnik”. The next conclusions were made. It was found
out that the content analysis allows to understand the impact of
advertising trends in modern society, including the differentiation
of the object of advertising by certain characteristics: age,
sex, level of life, the type of employment and others. Content
analysis reveals the features of the “ideal image” created by advertising
messages as well as the behavior patterns, archetypes,
motivations and values they are derived from the print advertising
and have a strong influence. Also, it’s found that the content
analysis of advertisements that meet the needs and expectations
of consumers, can clear up the models that modern Ukrainians
would like to follow – so called ideal lifestyle.

Біографія автора

А. А. Согорін, Класичний приватний університет

кандидат соціологічних наук,
докторант кафедри соціології та соціальної роботи

Опубліковано
2018-11-01
Як цитувати
Согорін, А. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ КОНТЕНТ-АНАЛІЗУ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ РЕКЛАМИ В ДРУКОВАНИХ ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (10), 135-137. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.388