КРИТИКА М. МАЛКЕЯ «СТАНДАРТНОЇ КОНЦЕПЦІЇ» НАУКИ Й СОЦІАЛЬНЕ КОНСТРУЮВАННЯ НАУКОВОГО ЗНАННЯ

  • І. В. Яремко Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Ключові слова: наука, наукове знання, істина, цінність, соціальність, научное знание, истина, ценность, социальность, science, scientific knowledge, truth, value, sociality

Анотація

У статті розглянуто і проаналізовано перегляд М. Малкеєм
«стандартної концепції науки» та особливості формування
наукового знання як соціокультурного комплексу.
М. Малкей доводив, що не норми наукового етосу, а когнітивні
структури і спеціальні методи визначають соціальну
поведінку вчених. Наука повністю ставилася в залежність
від суб’єкта наукової діяльності й соціальних умов її розвитку,
які визначають усі передумови знання: характер спостережень,
інтерпретацію фактів, оцінку наукових тверджень і
принципи методології. М. Малкей стверджує, що знання виробляється
шляхом обговорення, результат якого залежить
від використання учасниками соціальних, а також технічних
ресурсів. Аналіз також показує, що культурні ресурси
взяті з більш широкого соціального середовища і включені в
загальноприйняте знання; як саме в політичному контексті
суспільства технічні, а також соціальні вимоги вчених зумовлені
й залежать від їх соціального стану.

 

The article deals and analyzes the M. Mulkey’s revisions of
the «standard view» of science and the specifics of the scientific
knowledge formation as social and cultural complex. М. Mulkay
argued that not rules of scientific ethos, but the cognitive structure
and the special techniques determines the social behavior of
scientists. Science totally was puting in dependence on the subject
science and social conditions of its development, which define all
the prerequisites of knowledge: the character of the observations,
the interpretation of the facts, an assessment the scientific assertions
and principles of the methodology. М. Mulkay argues that
knowledge is produced by means of negotiation, the outcome of
which depends on the participants’ use of social as well as technical
resources. The analysis also shows how cultural resources are
taken over from the broader social milieu and incorporated into
the body of certified knowledge; and how, in the political context
of society at large, scientists’ technical as well as social claims are
conditioned and affected by their social position.

Біографія автора

І. В. Яремко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

аспірант кафедри філософії

Опубліковано
2018-11-01
Як цитувати
Яремко, І. (2018). КРИТИКА М. МАЛКЕЯ «СТАНДАРТНОЇ КОНЦЕПЦІЇ» НАУКИ Й СОЦІАЛЬНЕ КОНСТРУЮВАННЯ НАУКОВОГО ЗНАННЯ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (10), 201-204. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.406