ОСВІТНЯ РІВНІСТЬ ТА СПРАВЕДЛИВІСТЬ У ДИСКУРСІ ПОСТМОДЕРНОЇ ФІЛОСОФІЇ

  • В. В. Лісіцин старший викладач кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філософських наук
Ключові слова: освітня рівність, освітні підстави та умови, рівність освітніх можливостей, справедливість, об’єкт і суб’єкт освіти, образовательное равенство, образовательные основания и условия, равенство образовательных возможностей, справедливость, объект и субъект образования, educational equality, educational foundations and conditions, equality of educational opportunity, justice, object and subject of education

Анотація

Статтю присвячено дослідженню проблеми постмодерного розуміння рівності в отриманні якісної освіти та справедливості в освітніх відносинах, а також аналізу факторів, якими вони обумовлюються. Освітня рівність відповідно до постмодерної концепції розглядається в соціальному аспекті та розуміється як засіб зняття не лише освітніх, а й соціальних протиріч. Пошуки можливостей для реалізації зазначеного виду рівності здійснюються на стартовому, процесному й результатному етапах освітнього процесу. Особливу увагу звернено на сучасні підходи щодо забезпечення об’єктної та суб’єктної рівності в освіті. Обґрунтовується ідея про те, що за традиційної парадигми освіти неможливо забезпечити таку освітню рівність, яка не суперечила б імперативам справедливості.

 

The article investigates the problem of postmodern understanding of equality in quality education and equity in educational relationships. Subject to review as there are factors that determine this equality and justice. Educational equality is considered in the social aspect and is understood as a means of removing not only educational, but also social contradictions. Particular attention is paid to modern approaches to ensure equality in the acquisition and provision of education. The article substantiates the idea that the traditional paradigm of education can not provide such educational equality, which is not contrary to the imperatives of justice.

Біографія автора

В. В. Лісіцин, старший викладач кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філософських наук

старший викладач кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філософських наук

Опубліковано
2018-07-30
Як цитувати
Лісіцин, В. (2018). ОСВІТНЯ РІВНІСТЬ ТА СПРАВЕДЛИВІСТЬ У ДИСКУРСІ ПОСТМОДЕРНОЇ ФІЛОСОФІЇ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (3), 72-76. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.49