МЕТОДИ ВИХОВАННЯ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ ВИХОВАНЦІВ

  • Н. А. Дубовик Державний університет телекомунікацій
  • О. В. Кожедуб Державний університет телекомунікацій
Ключові слова: соціалізація, соціальне середовище, методи виховання, социализация, социальная среда, методы воспитания, socialization, social environment, methods of education

Анотація

У статті визначається, що соціалізація являє собою процес
інтеграції особистості вихованця в соціальне середовище
за рахунок його взаємодії з педагогом-вихователем. Автори
визначають методи виховання як засоби соціалізації вихованців,
розкривають специфіку застосування різних груп
методів виховання. Група методів безпосереднього виховного
впливу (переконання, приклад, вправи, заохочення, покарання,
примус тощо) характеризується тісною взаємодією
вихователя й вихованців, у результаті якої вихованці опановують
соціальний досвід, формують ціннісні орієнтації та
світогляд. Опосередкований виховний вплив на формування
особистості вихованця здійснює мікро-, мезо- й макросередовище.
Засобами такого впливу є активна участь вихованців
у ритуалах і різних видах діяльності, опанування традицій,
дотримання розпорядку дня. Автори наголошують на тому,
що процесу соціалізації сприяє самовиховання як самовплив
вихованця на самого себе з метою формування бажаних і необхідних
якостей.

 

In the article determined, that socialization is a process of
personality integration in a social environment due to his cooperating
with a teacher-educator. Authors determine the methods
of education as facilities of disciples’ socialization; disclose
the specific of application by different group methods of education.
The group methods of direct educator influence (persuasion,
example, exercise, promotion, punishment, coercion, etc.)
is characterized by a close interaction between educator and
disciples; as a result that disciples master the social experience,
they formed value orientations and worldviews. Indirect educational
influence on the personality formation carries out the
micro, meso and macro environment. By means of this influence
is the active participation of disciples in the rituals and various
activities, learning traditions, observance of the daily routine.
The authors noted that the process of socialization promotes
self-education, as the influence on itself to form desirable and
necessary qualities.

Біографії авторів

Н. А. Дубовик, Державний університет телекомунікацій

кандидат політологічних наук, доцент,
доцент кафедри соціології та гуманітарних дисциплін

О. В. Кожедуб, Державний університет телекомунікацій

кандидат соціологічних наук, доцент,
доцент кафедри соціології та гуманітарних дисциплін

Опубліковано
2018-11-16
Як цитувати
Дубовик, Н., & Кожедуб, О. (2018). МЕТОДИ ВИХОВАННЯ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ ВИХОВАНЦІВ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (13), 31-33. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.503