ІНФОРМАЦІЙНА АНТРОПОЛОГІЯ Й ІНФОРМАЦІЙНА ЕТИКА ЯК СКЛАДНИКИ ФОРМУВАННЯ ІДЕОЛОГІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА

  • М. О. Кириченко ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Національної академії наук України
Ключові слова: інформаційне суспільство, «суспільство знань та інновацій», інформаційна антропологія, інформаційна етика, інформаційна людина, інформаційна культура, информационное общество, «общество знаний и инноваций», информационная антропология, информационная этика, информационный человек, информационная культура, information society, “society of knowledge and innovation”, information anthropology, information ethics, information person, information culture

Анотація

Мета статті – сформувати концепцію ідеології інформаційного
суспільства, яка б базувалася на засадах інформаційної
антропології та інформаційної етики. Великої актуальності
при цьому набуває розробка поняттєво-категорійного
апарату ідеології інформаційного суспільства, в основі якого –
інформаційна людина й різноманітні складники інформаційної
культури. Методи дослідження – антропологічний,
соціоаксіологічний, інформаціологічний, системний, що дають
змогу проникнути в складники інформаційної культури
та поглибити її сутність, структуру, природу. Наукова новизна
дослідження в тому, що ідеологія інформаційного суспільства
в соціогуманітаристиці майже не досліджена, тим
більше спираючись на соціоантропологічну методологію. Результат
дослідження – сформовано ідеологію інформаційного
суспільства, яка може стати основою досягнення «добробуту
для всіх» в умовах становлення неоекономіки чи Інтернет-економіки.

 

The paper studies information anthropology and ethics as
components for forming ideology of the information society.
Conceptual and categorical apparatus were studied. Anthropological,
sociological and informational, systemic methods are
studied. The bases of there are an information culture and a
person. Scientific novelty was analyzed. Scientific subject was
not studied earlier. In result of research was formed ideology information
society, which can be the basic to achieve “prosperity
for all” in conditions of neoeconomics or the Internet economics.
The conclusion is made that ideology information society
will help for development of the future of Ukraine and goes out
among the leading competitive countries and to embark on the
development of “knowledge society and innovation”, goes out
among the leading competitive countries and to embark on the
development of “knowledge society and innovation”.

Біографія автора

М. О. Кириченко, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Національної академії наук України

доктор філософії, професор кафедри державної служби
та менеджменту освіти, член-кореспондент
Академії наук вищої школи України,
перший проректор – проректор
з науково-педагогічної та навчальної роботи

Опубліковано
2018-12-05
Як цитувати
Кириченко, М. (2018). ІНФОРМАЦІЙНА АНТРОПОЛОГІЯ Й ІНФОРМАЦІЙНА ЕТИКА ЯК СКЛАДНИКИ ФОРМУВАННЯ ІДЕОЛОГІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА. Актуальні проблеми філософії та соціології, (16), 51-53. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.616