НОВІ МЕДІА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ КОМУНІКАТИВНИХ ПРАКТИК

  • Н. О. Стратонова Національний університет водного господарства та природокористування
Ключові слова: медіакультура, нові медіа, цифрові медіа, комунікація, медиакультура, новые медиа, цифровые медиа, коммуникация, media culture, new media, digital media, communication

Анотація

У статті розглядається феномен сучасної інформаційної
культури – нові медіа. Зазначено, що термін «нові медіа»
позначає інтерактивні електронні видання, що комбінують
формати подання інформації; різновид цифрових медіа. Наприклад,
їхнім контентом може бути відео, онлайн-радіо,
телевізійна трансляція, анімація, звукове оформлення та
власне текст. У контексті сучасних комунікативних практик
здійснено їх аналіз, виокремлено критерії існування нових
медіа, проаналізовано їхню соціокультурну значeoість. З-поміж
категорій нових медіа виокремлено такі: цифровий код,
інтерактивність, інтеграція. Зазначено, що ключовою характеристикою
нових медіа є їхнє культурне транскодування.
Вони мають подвійну структуру: комп’ютерний рівень (програмування)
і культурний рівень (зразки комунікативної
культури). Культурне транскодування полягає в можливості
перекладання одних культурних смислів на інші. Культурний
і комп’ютерний рівень, своєю чергою, впливають один
на одного. Зазначено, що використання нових медіа в соціокультурному
просторі міжлюдського спілкування цілком
відповідає реальним вимогам сучасного інформаційного суспільства.

 

The article deals with the phenomenon of modern information
culture – new media. It is noticed that the term “new media”
refers to interactive electronic publication that combined
format providing information; a variety of digital media. As
an example, their content can be video, online radio, television
broadcasting, animation, sound design, and, in fact, the text
in the context of modern communication practices, conducted
their analysis to isolate criteria for the existence of new media
and analyze their social and cultural significance. Among the
categories of new media it is singled out the following: digital
code; interactivity; integration. It is noted that a key characteristic
of the new media is their cultural transcoding. They have a
dual structure: the level of computer (programming) and level
of the communicative culture. Cultural transcoding is the possibility
of shifting some cultural meanings to others. Cultural and
computer level, in turn, affect on each other. It is noticed that
the use of new media in the sociocultural space between human
communication is consistent with the real requirements of the
modern information society.

Біографія автора

Н. О. Стратонова, Національний університет водного господарства та природокористування

кандидат філософських наук, доцент,
доцент кафедри філософії

Опубліковано
2018-12-05
Як цитувати
Стратонова, Н. (2018). НОВІ МЕДІА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ КОМУНІКАТИВНИХ ПРАКТИК. Актуальні проблеми філософії та соціології, (16), 131-134. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.638