ПРОЕКТУВАННЯ АКСІОЛОГІЧНИХ ОРІЄНТИРІВ ЛЮДИНИ

ОСВІТНІЙ ВИМІР

  • О. А. Шаповалова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
Ключові слова: соціальне проектування, аксіологія, філософія освіти, цінності, ціннісні орієнтири, социальное проектирование, аксиология, философия образования, ценности, ценностные ориентиры, social design, axiology, philosophy of education, values, value orientations

Анотація

У статті розглядається проблематика формування ціннісних
вимірів сучасного суспільства та аксіологічних орієнтирів
людини. Роль освіти як соціокультурного інституту в поставанні
таких якостей сучасної особистості є вирішальною.
У цьому аспекті соціальне проектування в освітньому процесі
виконує роль особливої методології, що зумовлює формування
відповідного філософського усвідомлення преферентних
завдань щодо реорганізації системи освіти. Освіта повинна
відновити роль аксіологічного центру суспільства. Реорганізація
освіти потребує застосування інноваційних освітніх
практик, переосмислених у контексті ціннісно-духовної
пріоритетності знань, підходів освітянського менеджменту
та методів виховного пливу. Інструментальною основою цієї
модернізації має бути соціальне проектування. Соціальне
проектування стає раціональним конструктом в освітньому
сегменті інформаційного суспільства, що забезпечує кореляцію
творчого засвоєння й адресного втілення ціннісно-запитуваного
знання.

 

The article deals with the problem of the formation of
value dimensions of modern society and human axiological
guidelines. The role of education as a socio-cultural institution
in the development of such qualities of a modern personality
is decisive. In this aspect, social design in the educational process
fulfills the role of a special methodology that leads to the
formation of an appropriate philosophical awareness of the
preference tasks for the reorganization of the education system.
Education must restore the role of the axiological center
of society. Reorganization of education requires the use of
innovative educational practices, rethought in the context of
the value-spiritual priority of knowledge, approaches to educational
management and methods of educational influence.
The instrumental basis of this modernization should be social
design. Social design becomes a rational construct in the educational
segment of the information society, ensures the correlation
of creative assimilation and the targeted embodiment of
value-requested knowledge.

Біографія автора

О. А. Шаповалова, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

кандидат філософських наук, викладач кафедри філософії

Опубліковано
2018-12-05
Як цитувати
Шаповалова, О. (2018). ПРОЕКТУВАННЯ АКСІОЛОГІЧНИХ ОРІЄНТИРІВ ЛЮДИНИ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (16), 147-150. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.642