ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ ПРЕДСТАВНИКІВ КИЇВСЬКОЇ ДУХОВНО-АКАДЕМІЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ

  • В. Г. Шапоренко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Ключові слова: істина, сутність, розвиток, цілісність, розум, мислення, истинна, сущность, развитие, целостность, разум, мышление, true, essence, development, integrity, intelligence, thinking

Анотація

У статті розглядаються шляхи виникнення філософії, що
перебувала в стані розвитку освіти ХІХ ст., в її цілісності,
живій єдності розуму, волі, почуттів, сумління тощо. Філософія
прагне пояснити явища навколишньої дійсності, розкрити
сутність самої людини, осягнути сенс її буття. Розглядаючи
пізнання істини як справу власне мислення, особистості в
її цілісності, живій єдності розуму, волі, почуттів, сумління
тощо, шукаючи суголосного універсального світогляду, злагоди
віри і розуму, викладачі-філософи духовних академій
показують шлях, на якому в подальшому розгортатиметься
релігійна філософія на вітчизняних теренах. Перехід до релігійного
світогляду людина пройшла через виникнення та
розвиток, протиставляючи себе природі. У свою чергу, процес
розвитку вимагає знання законів природи, які людина
отримує від філософії, й веде до розмежування природного
та надприродного у свідомості. Більш високий рівень розвитку
людства породжує новий тип залежності від природи до
людини від людини. Філософський світогляд сформуватися
одночасно з релігійним, проте він мав інше підґрунтя. Необхідність
виявляти конкретні властивості предметів природи з
метою задоволення повсякденних потреб, що вело до узагальнень
і утворення абстрактних понять, через які й відбувалося
формування протонауки, яка закладала підвалини інтелектуального
осягнення оточуючого світу. Критичне переосмислення
породжувало нові запитання і спонукало до пошуку
відповідей – так зароджувався філософський світогляд, який
інакше, ніж міфологічний та релігійний, пояснював походження
світу, людини, суспільства, феномен життя й смерті
та інші природні й соціальні явища. Філософія творить людину,
розвиває, дає можливість повноцінно жити, як духовна
сфера слугує істині, красі та добру. Розвиток філософії в
Україні сьогодні заслуговує на підтримку науковців.

 

The article examines the ways of the philosophy that was
in a state of education nineteenth century. Іn its entirety, live
the unity of mind, will, feelings and conscience like. Philosophy
seeks to explain the phenomenon, approval of the idea can not
reveal the essence of the person, understand the meaning of its
existence. Consider ways of development and of the philosophy
that is in a state of education nineteenth century. Considering
the knowledge of the truth as dealing not own thinking, and
personality in its entirety, live the unity of mind, will, feelings,
conscience, etc., seeking unison universal outlook, harmony of
faith and reason in the teachers, philosophers, spiritual academies
show the way in which in the future will unfold religious
philosophy on domestic territory. Go to a religious worldview
man has gone through the emergence and development, in opposition
to nature. In turn, the process requires knowledge of the
laws of nature that a person receives from philosophy, and leads
to the distinction of natural and supernatural in mind. Higher
levels of human development generates new type depending on
the nature of man to man. The philosophical worldview formed
simultaneously with the religious, but he had a different background.
The need to identify specific properties of objects of
nature in order to meet daily needs, leading to the formation
of generalizations and abstract concepts through which groups
were formed and protoscience, which laid the foundations of
intellectual comprehension of the surrounding world. Critical
rethinking generated new questions and led to the search for
answers, as emerging philosophical outlook that is different
than the mythological and religious, explained the origin of the
world, human society, the phenomenon of life and death and other
natural and social phenomena. The philosophy of man creates,
develops, makes it possible to live fully, a spiritual sphere serves
as truth, beauty and goodness. The development of philosophy
in Ukraine today deserves the support of scientists.

Біографія автора

В. Г. Шапоренко, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

аспірант

Опубліковано
2018-12-05
Як цитувати
Шапоренко, В. (2018). ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ ПРЕДСТАВНИКІВ КИЇВСЬКОЇ ДУХОВНО-АКАДЕМІЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (16), 151-153. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.643