НЕЛІНІЙНЕ МИСЛЕННЯ

СУТНІСТЬ І ПОТЕНЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ОСВІТИ

  • А. М. Гуменюк кандидат філософських наук, доцент кафедри суспільних дисциплін Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії
Ключові слова: нелінійне мислення, нелінійність, філософія освіти, постнекласична раціональність, синергетичний підхід, нелинейное мышление, нелинейность, философия образования, постнеклассическая рациональность, синергетический подход, non-linear thinking, nonlinearity, philosophy of education, postnonclassical rationality, synergistic approach

Анотація

У статті експліковано феномен нелінійного мислення в предметному полі філософії освіти. Проаналізовано провідні методологічні позиції, у яких відображено основні підходи до розуміння цього типу мислення, а також визначено його основні характерні риси, серед яких ризоматичність; інноваційність; цілісність (холістичність); інтегративність; прогностичність; трансгресивність; плюралістичність; можливісність; критичність; відкритість; масштабність; готовність до діяльності в ситуаціях нестабільності; доповнюваність; спрямованість на виникаюче ціле. Розкрито потенціал нелінійного мислення для освіти.

 

The article explicates the phenomenon of non-linear thinking in the scientific field of philosophy of education. The key methodological positions, which reflect the main approaches to understanding the phenomenon are analyzed. The given concept is characterized as: rhizomatic, innovative, holistic, integrative, prognostic, transgressive, pluralistic, possibilistic, critical, open, magnitude, readiness to act in instable situations, complementarity, focusing on the emerging whole. The methodological potential of non-linear thinking is investigated.

Біографія автора

А. М. Гуменюк, кандидат філософських наук, доцент кафедри суспільних дисциплін Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

кандидат філософських наук, доцент кафедри суспільних дисциплін Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Опубліковано
2018-09-14
Як цитувати
Гуменюк, А. (2018). НЕЛІНІЙНЕ МИСЛЕННЯ. Актуальні проблеми філософії та соціології, (6), 53-56. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.193