ОРНАМЕНТ ЯК СЕМАНТИКО-КОМУНІКАТИВНИЙ ФЕНОМЕН

  • Б. В. Сковронський старший викладач кафедри дизайну і реклами Інституту філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Ключові слова: зміст, трансформація, повторення, інтерпретант, знак, содержание, трансформация, повторение, интерпретант, знакsemantic, transformation, recurrence, interpretant, sign

Анотація

Сковронський Б. В. Орнамент як семантико-комунікативний феномен. – Стаття. У статті висвітлюється значення орнаменту як засобу візуальної комунікації. Досліджується ситуація, у якій орнамент, виконуючи функцію засобу виразності в зображенні, презентує вигляд зображеного предмета за допомогою певних орнаментальних засобів. Отже, орнамент є посередником при трансформації змісту реальної речі (яка зображується) на образний зміст зображення. Ситуація досліджується на матеріалі скіфських рельєфних прикрас «звіриного» стилю, які являють собою випадок «двоякого» зображення. Це зображення, з одного боку, є іконічним знаком, а з іншого – являє собою орнамент, оснований на регулярному або відкритому й нерегулярному або прихованому повторенні. З’ясовано, що орнамент виконує інтерпретативну функцію, тобто є інтерпретантом іконічного знака, а його засоби – ритм і повторення – стають способами презентації зображуваного.

 

Skovronskij B. V. Ornament as semantic-communicative phenomenon. – Article. The article highlights the significance of the ornament as a means of the visual communication. Carried out a study of the situation in which ornament, performs the function of expressive means in the image that presents a view of the subject depicted through certain ornamental means. Thus, the ornament serves as an intermediary in the semantic transformation of the actual content of the real thing on the figurative content of the image. The situation analyzed on the material of the Scythian relief decorations “animal” style, which represent a case of “dual” image, which is an iconic mark, and, along with it, is the patternbased recurrence with overt and covert types of regularity. During the research, it appears that the ornament performs interpretive function, that is, functions as interpretant of the iconic sign, and his means – rhythm and recurrence, acts as the ways of the presentation of the subject.

Біографія автора

Б. В. Сковронський, старший викладач кафедри дизайну і реклами Інституту філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

старший викладач кафедри дизайну і реклами Інституту філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Опубліковано
2018-10-01
Як цитувати
Сковронський, Б. (2018). ОРНАМЕНТ ЯК СЕМАНТИКО-КОМУНІКАТИВНИЙ ФЕНОМЕН. Актуальні проблеми філософії та соціології, (6), 137-140. https://doi.org/10.32837/apfs.v0i.214